#?*@! DelphiForPHP


PHP’yi bir programlama arayüzü içinde daha kolayca yazabileceğimi düşünmüştüm. Ama aşağıdaki nedenlerden DelphiForPHP’den vazgeçiyorum:
 
  • Devamlı hata veriyor. Aşırı yavaş. Kendi içinde Apache var ama debug etme programı araya girince…
  • Pencere tasarım kısmı hatalarla dolu (devamlı Ctrl+Shift+F12 ile tazemem gerekiyor)
  • Proje yayımlandığında 5MB’dan fazla 300’e yakın dosya ile doluyor, boşuna alan kaplıyor
  • Türkiye’de ve dünyada bu programı kullanan programcı sayısı çok az
  • Kurulum ile gelen yardım ve örnekler pek işe yaramaz, zaten web forumu da yetersiz
  • 1 aydır sadece 5 sayfa tamamlayabildim, oysa 1 hafta bile sürmemesi gerekli idi bana göre. 50 saat çöpe gitti
  • Table, Query ve Grid süper nesneler ama hala olgunlaşamamış. Kod desteği genelde pek fakir.
  • Bir türlü basit şeyleri yapmak kolayca olamadı (paginator’u bir türlü çözemedim). Stil desteği berbat.
  • Aynı sayfada birden fazla form eklemeyi başaramadım
  • Submit düğmesi ve TAB tuşu istediğim gibi çalışmadı, her yere fare ile tıklama yorucu
  • uzatmaya daha fazla gerek yok… Zorlamak gereksiz

Benzer şeyleri Web Developer Express ASP.NET ile de yaşadım ama, bu kadar da dikenli değildi. DelphiForPHP programı, Visual Web Developer’ın yarısı etmiyor…

Kararım 2000 yılından beri yine aynı: "Dreamweaver" en iyi web tasarım programı. Bakalım CS4’te ne yenilikler var?

Bu sitede IDE olarak not defterinin gelişmiş sürümleri karşılaştırılıyor: (Zend ve Eclipse tabi bundan öte, PHPDesigner programı da fena değil)

http://www.ibm.com/developerworks/opensource/library/os-php-ide/index.html


Yorum bırakın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.