RAID 0 ve Tomb RAIDer Anniversary


PC toplamaya yavaştan girdik. Kadiköyde 2 saatlik tarama sonunda Eksen bilgisayar firmasından 2 disk ve bir ekran kartı aldım (494 YTL)
Montajı eski bilgisayarımın içinde yaptığım için biraz zorlandım. Gigabyte 8i945GME anakartım var. Upgrade için hiç elverişli olmadığını gördüm.
Dezavantajları:
  • 2 RAM slotu 677 Mhz
  • 4 çekirdek işlemci desteği yok
  • Ekran kartı köprüleme (SLI veya CrossFireX) yok
  • RAID desteği yok
  • Ofic PC’si için ideal, oyun ve performans altyapısı yok

Asus kasa kaliteli olmasına rağmen 3 disk’i monte ederken terledim. Kasa içi hiç ferah değil. 3.5 inçlik yuvalalar çok disk takmak için yapılmamış gibi. 3 disk takılı iken pek ses yok diyelim. SCSI diskler gürültülü imiş diye duydum. SATA ise dönüş hızı 7200 olsa da hep işimizi görmüştür. Isınma ve güç harcama ölçemedim. Ama şimdilik iyi gidiyor.

Madem RAID donanım olarak yok biz de XP’nin disk yönetimi ile yazılım RAID yapalım dedik. Adım adım resimleri aşağıdadır. Performans olarak %50 artış beklesem de Aida32 ve System Info programları ile aynı değerleri gördüm. 100MB ile 140MB arasında okuma yazma hızı var. Windows’u bu diskler üzerinden çalıştırmayı düşünüyorum. 500 + 500 GB ~1TB etti. Tepe tepe kullanırım. Erişim hızının da 10ms’den 6 ms’ye düşmesi gerekiyordu. O da aynı. Galiba M$ Windows ile değil de yeni anakartın RAID arayüzü ile yapsam iyi olacak. Şimdilik yapacak birşey yok…

Bir de RAID 0’da güvenlik yok diye basbas bağırıyorlar.http://en.wikipedia.org/wiki/Redundant_array_of_independent_disks

http://www.ibeast.com/content/tools/RaidCalc/RaidCalc.asp adresinde basit bir hesap makinesi var. Deneyebilirsiniz.

http://support.microsoft.com/kb/314343 adresindeki Türkçe RAID açıklamalarını anlamam yarım saatimi aldı. Ayrılmış, basit birim, yayılmış, şerit, yansıltılmış… Çok kafa karıştırıcı.

Ekran kartı performansını bir iki oyunda denedim. Crysis ve Tomb Raider Anniversary tüm ayarlar açıkken ortalama performans verdi. Yani önceki Ati X1300’den 10 kat daha iyi ama, mükemmel değil. Yine takılma ve dalgalanmalar var. Hatta bir iki yerde fena çuvalladı Palit. Fan sessiz diyebiliriz. Kitapçık çıksa daha iyi olurdu. Kabloların ne işe yaradıklarını tahmin ederek taktım. DVI çıkışı var. Dönüştürücü gerekmez. Ama VGA için HDMI dönüştürücü kutuda var.

İlk açılışta fanı çok gürültülü idi. Zaten katı elime alınca Fan aşırı büyük gibi göründü. Bu gürültülü çalışmaya neden olmuyor. 6 pinli güç kablosu fan hızını dengeliyormuş. http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleid=2253&page=12 

Overclock yazılımı hazır geldi, denemedim. VDOTOOL diye yardımcı programı var. Fan hızı ve işlemci hızı rahatça değiştirilebiliyor. Fan sesi istenirse azaltılabilir böylece. Bellek ve GPU ise bence anormal değerlere çıkan ayarlara ulaşabiliyor.  

raid0_adim1raid0_adim2raid0_adim3raid0_adim5raid0_adim6raid0_adim8raid0_adim9raid0_adim10

 Lasp 1.2 indirme adresi (kaynak kodu 2.0 sürümüne kadar vermemeyi düşünüyorum):

 http://cid-d0b01df58868413e.skydrive.live.com/self.aspx/Ortak/Lasp1.2.rar


Yorum bırakın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.