cs reborn 2007


2001 yılında Half Life oyununda harita yapmıştım 5 – 6 tane. de_tersane, de_yunus, cs_beyoglu, de_kirilgan gibi… Eski CD’den tekrar HL oyununu ve Counter Strike eklentisini kurdum. 3-4 gündür eski bilgilerimi tazelemekle uğraşıyorum.
 
Harita yapım kaynağı olarak tavsiye siteler: http://www.countermap2.com/ ve http://www.cstrike-planet.com/tutorials/mapping
 
Program ise WorldCraft 3.3 sürümü. Bilgi için  http://en.wikipedia.org/wiki/Valve_Hammer_Editor 
 
Ek olarak sabır ve aile desteği gerek. Hatalar ve düzeltmeler çok zaman alıyor. Basit görünen bir altgeçit yapımı yaklaşık 4-5 saatimi aldı. Hala da düzeltmeler devam ediyorum. Yine de yaptığım "de_tuzlaatl" haritası indirilebilir. Tıklatınız.
 
Araba kullanımı, saydam nesneler, cam, kırılgan nesneler, kapı, düğme, gökyüzü gibi bilgilerimi birleştirdim. Kamera, asansör ve daha doğal (gerçekçi) çevre tasarımı yapılabilir. Aklıma geldikçe ve zamanım oldukça biraz daha bakacağım.
 
VRML ve harita yapım programları haricinde diğer 3D animasyon programları tek başına öğrenilmesi çok zor. 3DSMax, TrueSpace, Lightwave… gibi. Aynen Photoshop ve Autocad ile ilgilenmemem gibi. Bilgisayarda yapılan şey çok uzun zaman almadan derlenebilmeli. Mesela etkileşimli bir dünya yapmak için yıllarca uğraşamamam gerek. Keşke "oyun" benzeri ama, vahşi (insan öldürme) olmayan bir yazılım olsa idi. Adrenalin dolu geçen zaman…
 
Oynanabillirliği de PotBot ile deniyorum. http://podbotmm.bots-united.com/main_pb_page/index.htm
 
Harita bitince botlarla eksikleri bulmaya çalışıyorum ama botlar insan gibi değil, onları hataları başka olunca tam istediğim gibi test olmuyor. Bazen bir yerde çok takılıp kalıyorlar. Gerçi bende eski sürümü var. Yenisi daha iyidir tabii ki.
 
6-7 yıl önce Level dergisinin modunu kullanıyordum aslında. Herşey Türkçeleştirmişlerdi sağolsunlar. Bot sohbetleri, menüler, sesler, arkaplan resimleri… Kurtlar vadisi modunu buldum. Eh çok basit ama güzel.
 
HL 2 için ise editör var olsa bile kimsenin HL multiplayer oynadığını duymadım. Condition Zero ve  CS-Source’da sadece grafikleri iyileşmişti. Eski tad yoktu. CS 1.5 en sağlam sürümdü galiba. Keşke Valve, hafif, az yer kaplayan, ama grafikleri güzel olan bir online oyun yapsa idi.
 
Resimler:
 
cs1de_tuzlaatl0007de_tuzlaatl0016

Yorum bırakın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.