Tadilat


11 Hazirandan beri evi tadilata verdik. Yakın bir yerden "dekorasyon"cu bulduk. Ev nihayet 50 gün sonra biraz toplarlandı.
Normalde 15-20 günde temel şeyler bitecekti ama bir sürü aksilik oldu. Boya, kartonpiyer, kapılar, banyo tesisatı, mutfak…
İlk anlaştığımızda 5.5 milyar idi, sonradan unutulan şeyler eklenince 10 milyarı aştı.
 
Bu arada olan sinir bozucu şeylerin bir özetini size yazayım:
  1. İletişim, telefonla ustaya erişmenin çok zor olduğu anlar oldu
  2. 50 gün içinde en az 10 gün çalışılmayan gün vardı, tatil olan pazar günlerini eklemedim burada
  3. Söz verilen zamanlarda ustalar gelmedi, hep savsakladılar
  4. Yapılan işlerin çoğunda eksik şeyler kaldı
  5. Bazı anlarda 100 ytl lik iş için 300 ytl istendi…
  6. Mutfak fayansı özentisiz oldu, aceleye geldi 
  7. Kapılar rötüş için beklemek çok kötü idi, hala düzeltmeleri bekliyoruz
  8. Katalogdan beğenilen malı elimizde yok diye verilmedi ya da uğraşılmadı, aranmadı
  9. Kırılan kendi eşyalarımızın tutarı bizden çıkarılmaya çalışıldı
  10. Toz ve pislik hala temizliği bitmedi

Bunlardan çıkarılacak ders: Ev tadilatı çok berbat bir iş, tavsiye etmiyorum… Özellikle de "usta"larla uğramak tam bir bela…

Bizim insanımızın ne kadar kolaya kaçan, tembel, savsaklayan, bir kuruş daha fazla alma peşinde, kazancından memnun olmayan, bıkkın, yalancı, dürüst olmayan olduğunu daha fazla gördüm. Zaten öğretmen olduğum için bu özellikleri öğrencilerde görüyorum. Ama demek ki 15-45 yaş arası hala aynı özellikler devam ediyor.

Bir işi dört dörtlük değil de "dört üçlük" yapmak tam biz Türklere özgü galiba.

Son gelen Irak’lı Elektrik mühendisi usta, 1 günde 5 Türk ustanın yapacağı işi yaptı gitti. Allah razı olsun. Adam görüntüde "müslüman" değil… Onu gördükten sonra bizimkilere "usta" demek bile garip geliyor. Benim gibi işten anlamayan birinin yapacağı iş kalitesi ile aynı seviyede iş yapıyorlar. Oysa usta dediğin işinin ehli olandır.

Bilgisayarımdan uzak kaldığım sürede laptop’da biraz SiPro ile ilgili program geliştirdim. Ama ev kadar rahatı yok tabii. PalmOS için yazılmış "Gizmo Project"; msn messenger programını buldum. Avea – GPRS ile internet bağlantısı kurarak chat yaptım. Tahminimce 2-3 milyon tutabilir en fazla. Miktarı size yazarım.

Bu arada bilgisayarımdaki Ati ekran kartınında problemler oldu. Her açılışta "Yeni donanım bulundu" diyor, bir türlü tanıtamadım. Oysa önceden çalışıyordu. CD’sinden de kuramadım, netten indirdiğim yeni sürücü de işe yaramadı. Napcam bilmiyorum…


Yorum bırakın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.