Yeniden XP!


Geçenlerde PerfectXPSP3’ü görmüştüm. Tek CD’de Office, bir sürü program var. Nihayet dün bilgisayarıma kurdum. Önce sanal makinede denemiştim. Çok beğendim.
Kuruluma akşam saat 9’da başladım. 12:30’da hemen hemen bilgisayara işletim sistemi kurulumu ve program kurulumunu bitirdim.
 
Tek sorun; C:’deki Vista üzerine format atmadan kurduğumdan, IE8’nin çalışmaması oldu. IE’nin "program files" klasöründeki eski hali yeni kurulumu reddediyor. Bu nedenle klasörün adını değiştirerek tekrar IExplorer kurdum. Biraz nazlandıktan sonra IE kendine geldi. MSN Messenger da nedense açılmıyordu. Unistall ve reinstall, reset derken çalışmaya başladı. Bu sefer de çok sevdiğim bir özellik olan hotmail’in messenger’dan tıklanarak açılması çalışmadı. http://en.kioskea.net/forum/affich-80053-messenger-2009-won-t-open-email-link adresindeki çözüm ile problemi düzelttim.
 
Ayrıca Eset, Office2003 (Access yok) ve birçok gereksiz programı silip, Avira, Tam sürüm Office, programları kurdum. CD kurulum ekranında PartitionMagic, Acronis ve Ghost seçenekleri de vardı. Acronis ile laptoplardaki kurtarma tuşu gibi isterseniz siz de PC’niz için kurtarma noktası ekleyebiliyorsunuz. 3 program da Teknik servis elemanlarının temel programlarıdır.
 
Performans olarak Vista açılışı yavaş, kapanışı hızlı iken, XP açılışı hızlı, kapanış orta hızda. XP bazı programları rahatça açabilirken, Vista seçici davranıyordu. Uygulamaları şimdi istediğim gibi çalıştırabileceğim. Zaten kurduğum Vista’nın görünümünü aynı XP gibi yapıyordum. Görüntü olarak aslında hala Windows 95/98’u özlediğimi söyleyebilirim. Mesela Windows Gezgini ve Dosya Arama eskisi kadar iyi değil, eskiden daha hızlı çalışıyordu sanki.
 
Tavsiye Programlar:

Yorum bırakın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.